کرونا، ویروسی خطرناک به سرعت شیوع بسیار بالا که در حال حاضر تمامی کشور های دنیا را مبتلا کرده و زندگی تمامی افراد را تحت تأثیر قرار داده است، وجود  این ویروس خطرناک از تاریخ 30 بهمن به صورت رسمی در ایران اعلام شد و پس از آن نیز شاهد شیوع این بیماری با سرعت بسیار بالا در کشورمان هستیم، در این میان وزیر بهداشت ترکیه اظهاراتی مبنی بر مقصر بودن ایران در شیوع ویروس کرونا کرده است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن و همچنین اوضاع ترکیه به خصوص شهر استانبول با وجود کرونا بپردازیم، چنانچه از علاقمندان به کسب اطلاعات در این باره هستید در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

 

آمار کرونا در استانبول و ترکیه


همانطور که می دانید کشور ترکیه یکی از کشور های مورد توجه و توریستی موجود در جهان می باشد و استانبول از محبوب ترین شهر های این کشور به شمار می آید از این رو سالانه افراد بسیاری از سراسر جهان با
Istanbul tour  خود را به این شهر زیبا رسانده و از جاذبه های گردشگری موجود در آن بازدید به عمل می آورند، با این اوصاف انتظار می رفت که ویروس کرونا خیلی سریع خود را به استانبول برساند اما، دولت کشور ترکیه با اتخاذ تدابیر درست توانست کشورش و به خصوص شهر استانبول را از شیوع ویروس کرونا در امان نگاه دارد هر چند که برخی مدعی اند پنهان کاری هایی از جانب دولت ترکیه در رابطه با شیوع کرونا در این کشور  رخ داده است.
با توجه به تمامی موارد ذکر شده سرانجام در تاریخ 11 مارس 2020 یعنی 21 اسفند 1398 سر و کله ویروس کرونا در استانبول پیدا شد، جالب است بدانید که این اولین شهروند ترکیه که به این ویروس دچار شد، سفری به ایران داشته و از طریق مرز آذربایجان وارد کشور خود شده بود!
همین امر باعث شد که وزیر بهداشت کشور ترکیه در صدور بیانیه ای اعلام کند که کشور ایران با قرنطینه نکردن شهر قم باعث شیوع بیشتر و سریع تر ویروس کویید-19 در منطقه شده است.
لازم به ذکر است که در حال حاضر بیش از 7 هزار بیمار کرونایی در ترکیه وجود دارد و آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در این کشور حدود 108 نفر می شوند، همچنین بد نیست بدانید که بیشتر این بیمار ها در شهر استانبول قرار دارند.

 

 


استانبول و پیشگیری از ویروس کرونا


شهر استانبول به عنوان قلب تپنده و توریستی ترین شهر ترکیه بیشتر در معرض خطر کرونا وجود دارد از این رو دولت این کشور در صدد است که با رعایت یک سری نکات و به کار گیری راه های مختلف سرعت شیوع بیماری را در این شهر کاهش داده و در نهایت آن را کنترل نماید، در ادامه لیستی از اقدامات ترکیه در استانبول به منظور کنترل بیماری کرونا را مشاهده می کنید.
- لغو تمامی تور استانبول لحظه آخر از مبدأ تمامی کشور های مبتلا در جهان (تمامی کشور ها)
- بستن مرز های هوایی و زمینی با کشور های همسایه نظیر ایران
- ضدعفونی مداوم فرودگاه استانبول، مراکز عمومی و خیابان های شهر
- اعلام قرنطینه اجباری برای افراد با شرایط خاص و همچنین سالمندان بالای 65 سال
- تعطیلی تمامی مدارس و دانشگاه های استانبول
- تعطیلی تمامی مراکز تجمعی نظیر رستوران ها، کافه ها، مراکز و جاذبه های گردشگری
تا اطلاع ثانوی امکان سفر به استانبول وجود ندارد
همانطور که می دانید همزمان با اعلام رسمی وجود بیماری کرونا در ایران، کشور ترکیه نسبت بستن مرز های زمینی و هوایی خود با ایران اقدام کرد و در همین راستا نیز تمامی تور لحظه آخری استانبول لغو شده و گردشگرانی که اقدام به تور استانبول کرده بودند باید به آژانس مربوطه مراجعه کرده و وجه پرداختی خود را باز پس بگیرند.
به طور کلی در شرایط فعلی امکان سفر به هیچ جای دنیا حتی شهر های داخلی نیز وجود ندارد، توصیه لحظه آخر به شما ماندن در خانه و پایبندی به قرنطینه می باشد تا هرچه زودتر اثرات این بیماری را از بین ببریم، گفتنیست با مراجعه به سایت لحظه آخر می توانید به مطالعه مقالات گردشگری مختلف بپردازید و اوغات فراغت خود را به این شکل سپری نمایید.



لحظه آخر استانبول ,کشور ,کرونا ,ترکیه ,ویروس ,تمامی ,ویروس کرونا ,کشور ترکیه ,تمامی کشور ,تعطیلی تمامی ,وجود دارد ,شیوع ویروس کرونا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

--------------- کسب و کار اینترنتی97 انتظار آفتاب ایران تایپیست آقای وبلاگ Animation and Film فروش تعمیر و ارتقای فلزیاب خرید و فروش برند تجاری